Van Zuid naar Noord

We waren blij dat we Greymouth weer konden verlaten en hadden daar best een hele lange reis voor over. Toen we eindelijk in Nelson aankwamen, werd onze reis beloond met prachtig weer! De zon scheen en Nelson blijkt een gezellig stadje te zijn. We zijn hier voor het eerst uit eten geweest en hebben een heerlijke (kaas) pizza gegeten. Zondag zijn we op excursie naar het Nationale Abel Tasman Park geweest. Heel vroeg op (06.30) en met de auto naar een ferry gereden. De dag begon prachtig en we hebben ons goed ingesmeerd tegen de zandvliegjes (want deze bijten echt pijnlijk en laten jeukende bulten achter die 2 wk later nog steeds op onze voeten en benen zitten) en de zon. We zijn eerst langs een groot gedeelte van het park gevaren en het was allemaal zo mooi! Verschillende baaien gezien, langs een zeehondeneiland gevaren en vele stranden gezien. We zijn uiteindelijk bij Bark Bay uitgestapt en begonnen aan onze lange wandeling terug naar Anchorage Bay. Door het regenwoud en langs hele mooie, helderblauwe baaien. It was amazing! De eerste tussenstop was Torrent Bay en als het laag tij zou zijn, konden we via een short cut naar Anchorage Bay lopen. Het tij scheelt hier 5 meter bij eb en vloed! Maar we waren er te vroeg en zouden 2 uur moeten wachten. In deze 2 uur konden we ook via een omweg er naar toe lopen, dus dat hebben we gedaan. Helaas begon die tocht iets minder goed, omdat Janne haar voet lelijk had opengehaald aan een opstaande tak op het strand.. Maar dat mocht de pret niet drukken natuurlijk. Het was een lange wandeling, met veel klimmen en dalen (11, 5 km), maar wel erg mooi. We hadden nog wat tijd om lekker te zonnen en te zwemmen tot de boot ons weer kwam ophalen. Maandag hebben we een lekkere rustige dag gehad. We zijn op het gemakje opgestaan en hebben uitgeslapen, wat wel een beetje lastig was omdat we op een 7-persoons kamer lagen.... Met de auto naar Picton gereden en daar in de bloedhete zon gewacht op onze ferry naar het Noordereiland. We mochten een ferry eerder mee, dus dat was wel fijn. Het duurde ongeveer 3,5 uur voor we in Wellington aankwamen, maar we hebben lekker op het dek in de zon gezeten en de prachtige Marlborough Sounds/kustlijn bewonderd. We waren erg moe toen we aankwamen en hebben na het eten nog wat spelletjes gespeeld en zijn op tijd gaan slapen. Dinsdag kwamen we er achter dat onze gezichten toch wel iets verbrand blijken te zijn door onze zonnige overtocht. Vandaag heeft het heel de dag geregend, wat normaal schijnt te zijn in Wellington. We zijn met de Cable Car naar de Botanische Tuinen gereden en hebben een stadswandeling gemaakt. Toen we in het centrum waren, hoorden we dat er opnieuw een ernstige aardbeving in Christchurch was geweest een uur geleden. Deze plaats hebben we 2 wk geleden aangedaan en we waren behoorlijk geschokt toen we hoorden dat de hostel waar we toen sliepen ook ingestort was... Uiteindelijk blijken er daar gelukkig geen gewonden te zijn. Helaas moet deze mooie stad zich nu weer opnieuw opbouwen... (september ' 10 was hier ook een aardbeving, waarvan de stad net weer hersteld was). Maar met ons is er niets aan de hand!! Behalve dat we heerlijk genieten en erg bruin aan het worden zijn in het (meestal) zonnige N-Z. De nieuwste foto's zijn natuurlijk weer te bewonderen in de albums (Greymouth, Abel Tasman Park en Wellington).

Liefs van ons!

Cees en Anneke 22-02-2011 08:59

ha Wijnand en Janne,

We zaten vanochtend bij het ontbijt naar het nieuws op de tv te kijken en toen hoorden we dat er een aardbeving is geweest in Christchurch. We hadden wel even de schrik te pakken. Wat een geluk dat jullie al weer verder zijn getrokken naar het noorden

Truus 22-02-2011 09:29

Wat fijn dat we gelijk kunnen zien dat jullie niet in de buurt van de beving zijn. En dat alles goed is met jullie, behalve Janne haar voet dan.
Het ga jullie goed.
Groetjes Truus en Henk

Cees 22-02-2011 10:24

We hebben Opa en Oma ook maar gelijk even gerustgesteld over de aardbeving en jullie locatie.

Gr. Cees

Marco 22-02-2011 15:27

Hoi Janne en Wijnand,

Hopelijk hebben jullie het enorm naar jullie zin en genieten jullie van jullie reis.
Have Fun en blijf uit de buurt van de aardbevingen

Groetjes, Marco

Ruth 23-02-2011 13:22

Ha jongens
Gelukkig is alles goed met jullie ,ik had al gelezen dat jullie al in
Christchurch waren geweest maar toch.
Altijd fijn te lezen dat jullie ongedeerd zijn.
Wat een prachtig verslag met foto,s zo kunnen wij meekijken op jullie geweldige reis.
hier alles hetzelfde koud en saai .
Nog veel plezier ,pas goed op elkaar
XX

Marjolein 24-02-2011 12:17

Hallo lieve Wijnand en vriendin,
We volgen je op de webside, wat een geweldig verslag.
ik mis je gezelligheid en muzikale noten in het bijzonder.
Ik lees net dat je aan een ramp bent ontsnapt, daar kreeg ik toch wel even kippenvel van. Blijf vooral genieten en hef vanavond nog een keer het glas op een goede afloop.
Grote klapzoen van Marjolein.