Van Kersenvlaai tot Bed Bugs

Daar zijn we weer! Nog maar net bijgekomen van de skydive hebben we al weer het een en ander meegemaakt. Na Taupo zijn we naar Rotorua gereden (de stad van de rotte eierenlucht). Onderweg zijn we langs de Warakei Terraces gereden en hebben hier rondgekeken, rondgelopen en onze neuzen eens flink opgehaald. We hebben een krachtcentrale gezien, waarmee ze dmv stoom uit de grond (geisers) energie opwekken. Een milieuvriendelijke manier van energiewinning. Vervolgens zijn we door een soort geiserlandschap gelopen; langs verschillende geisers en echt een sterke lucht die daar hing! Uiteindelijk hebben we een lange wandeling gemaakt door het Waiotapu Thermal Wonderland: hier bevinden zich verschillende geisers, kraters, modderpoelen en stoomrotsen. Door de zwavel kleurt het meer echt fluoriserend geel, bizar om te zien!! Hier stonk het echt, dus we zijn niet te lang gebleven. Rotorua was onze overnachtingsplaats. 's Avonds zijn we naar een Maori show geweest, compleet met een hangi maaltijd. Ze hebben een oven onder de grond, waar ze rekken met vlees, groenten en kumara (zoete aardappel) in stoppen. Ze dekken de put af met natte doeken, houten planken en aarde en laten alles in 3 uur gaar stomen. Na een paar dansshows, waaronder de Haka, mochten we door het dorp lopen. Een Maori vrouw vertelde net dat ze kersen in de bomen hangen om vogels te lokken, toen Wijnand iets warms in zijn nek voelde.. Ploep ploep ploep... hij had zo 3 kersen in zijn nek, haar en op zijn kleren gevangen! Onder de zaadjes.... Van het verhaal van die vrouw was dus geen woord gelogen. De hangi maaltijd viel een beetje tegen; het had allemaal dezelfde rook smaak.. Maar wel leuk om meegemaakt te hebben! De volgende ochtend (maandag) werd Janne kriebelend wakker en kwam ze erachter dat ze over haar armen en benen allerlei bultjes had zitten die enorm jeukten! Volgens de receptioniste kwamen deze bulten door Bed Bugs... Dit is een reizigersfenomeen, wanneer de bedden dus niet goed schoon zijn... Heel fijn... Bij de apotheek nog een keer gevraagd of het idd dit was en een zalfje tegen de jeuk meegekregen. Al tegen de jeuk vechtend zijn we naar Coromandel gereden. Dit is een schiereiland ten oosten van Auckland. Een primitief hostel met gescheiden kamers. Hier heeft Janne al haar kleren moeten wassen, omdat ze anders de beestjes weer zou hebben die nacht. Verder hebben we hier wat gerelaxed in het gras en door het dorpje gewandeld. Na het eten zijn we in het donker door de bergen gereden naar Hot Water Beach. BIj laag tij kan je hier  op het strand een kuil graven waar dan heel erg heet water in komt. We hadden ons alleen niet zo goed voorbereid en gingen zonder zaklamp en zonder schep, maar met een fles wijn naar het strand toe. Hier waren gelukkig nog andere mensen, zodat we in hun kuil konden staan. Boven ons konden we zo ontzettend veel sterren zien!! Een heel melkwegstelstel was zichtbaar, echt prachtig! Nieuw-Zeeland heeft naast de zandvliegjes (en af en toe dus de bed bugs) ook nog een andere plaag: de opossums. Deze dieren waren geïmporteerd voor de huiden, maar deze bleken uiteindelijk niet veel waard te zijn en de dieren zijn in de natuur vrijgelaten. Omdat ze geen natuurlijke vijanden hebben, groeide hun aantal aanzienlijk. Het is nu een soort 'sport' om ze dood te rijden; wanneer je in het donker rijdt komen ze massaal op de weg af en blijven lekker in de koplampen kijken met hun grote ogen. Op de terugweg hebben we er 3 maar net kunnen ontwijken, want wij willen liever geen deel uitmaken van die sport. Opossums zijn ten grote van een kat, dus kan je nagaan wat een heuvel dat geeft! Dinsdagochtend zijn we met de Driving Creek Railway trein door het bos gereden. Deze trein is door een kunstenaar aangelegd om klei uit de bergen te halen voor zijn pottenbakkerij. Nu komen er massa's toeristen op af. 's Middags zijn we met de ferry (2 min) naar Cooks Beach gegaan en hebben hier heerlijk liggen zonnen. De bed bugs irritaties zijn al wat minder, maar ik denk dat het nog wel een paar dagen duurt voor alle bulten verdwenen zijn helaas.... Vandaag (woensdag) zijn we weer naar Auckland gereden. Onderweg zijn we langs de Watergardens gereden wat ook nog op het schiereiland ligt. Hier hebben we een prachtige lelievijver gezien en een wandelende tak, die naast ons op het bankje zat. Ook hebben we weer dammetjes gebouwd, altijd leuk. Eenmaal in Auckland beland, blijkt alles ons heel bekend voor te komen, zo ook onze favoriete koekjeszaak Mrs. Higgins. De komende 2 wk zijn hier allerlei festivals met live muziek, dus wij hebben de avonden hier iig een leuke fuif!

Joepie de poepie, wij krijgen na wat contact met de webmaster meerdere foto's in 1 album! Zie dus Rotorua en Coromandel.