It's time to say goodbye

We hebben de drukke stad achter ons gelaten om plaats te maken voor het Noordelijkste stukje Noordereiland: the Bay of Islands. Je raadt het al, er zijn hier minstens 144 eilandjes! We zaten in het kustplaatsje Paihia. Onderweg was het bewolkt en regenachtig, maar we hebben een zonnedans gedaan en in Paihia ging de zon een beetje schijnen. Een excursie geboekt voor de volgende dag om te gaan varen met een grote catamaran op zoek naar dolfijnen. We zijn op de dag van aankomst met een ferry naar Russell gevaren en hebben hier de dikste boom van N-Z gezien (doorsnede van 4 m). Hier wat rond gelopen, ijsje gegeten en over rotsen geklommen en weer terug. Een rustige avond gehad met spelletjes. De volgende dag scheen de zon en we waren helemaal in de gloria! Dat wordt lekker bruin worden tijdens een gave zeevaart. De catamaran was behoorlijk groot en we hebben lekker liggen chillen op de trampolines vooraan. Het was een klein gezelschap op de boot en dat maakte de sfeer gemoedelijk. Af en toe spatte er een golf omhoog waardoor we natte billen kregen, maar wat maakt het uit eigenlijk he. Gestopt voor Urupukapuka Island en je kon of met de motorboot mee naar de kant of zwemmen. Wijnand aarzelde geen moment en trok de bijgeleverde flippers aan en zette zijn snorkel op. Plons hoorde ik achter me toen ik in het bootje zat. Daar zwom een gele zwembroek voorbij! Eerst een wandeling naar boven gemaakt om wat van het uitzicht te genieten. Snel naar beneden, waar Janne een spoedcursus snorkelen kreeg. Al gauw gingen we op een rustig tempo de onderwaterwereld verkennen. Wat een avontuur (dit vond Janne, Wijnand vond het een beetje langzaam gaan allemaal). Bij de rotsen flink wat vissen gezien. Op de boot een bbq-lunch gehad en wat gekletst met mensen. Terug zijn we echt op zoek gegaan naar dolfijnen. Wijnand had de beste ogen van iedereen en spotte een hamerhaai! Even later dacht hij ook dolfijnen te zien. De kapitein wist niet hoe snel ze haar boot moest omkeren en ging met volle vaart naar de plek die Wijnand aanwees. Iedereen was gelijk dolenthousiast, omdat Wijnand goede ogen had volgens hen. Eenmaal daar aangekomen bleken het rotsen te zijn... Beetje jammer... We hebben een hele leuke vaart gehad en heerlijk relaxed. Helaas geen dolfijnen gezien.. Maar wel de kleinste pinguïn van N-Z: de blauwe pinguïn, die als een eend op het water dobberde. Heel vreemd om te zien. Na dit avontuur waren we moe maar voldaan. Om het af te sluiten hebben we nog een drankje gedronken op een gezellig terrasje. Je kan hier goedkoper een baco drinken dan een huiswijn (of bier), dus we hoefden niet 2 x na te denken. Zaterdag zijn we door de regen naar Whangarei gereden. Hier zijn we naar een klokkenmuseum geweest, waar we een erg leuke rondleiding hebben gehad en de meest prachtige klokken hebben gezien. Het heeft heel de dag geregend.. dus we hebben lekker rustig aangedaan. 's Middags werd het heel even droog en zijn we snel naar de Whangarei Falls geweest. Een korte wandeling langs een waterval en snel weer terug in de auto, omdat de regen weer kwam. Zondag zijn we weer terug gereden naar Auckland, opnieuw door de stromende regen. Het lijkt alsof de natuur ons wil zeggen dat we genoeg geluk hebben gehad met het mooie weer en dat het nu tijd wordt voor een nieuw avontuur! Maandag hebben we de auto teruggebracht. In totaal hebben we ong 4350 km gereden met onze grote witte vriend! We hebben alles in 1x kunnen vinden, behalve de drop off voor de auto... Een wirwar van eenrichtingsstraten door het centrum van Auckland... We hebben 45 min over 1 km gedaan... We hebben wat ruitschade door steenslag, maar als het goed is wordt dat voor 60 euro gemaakt. Vandaag scheen de zon en konden we lekker lopen door het centrum en zijn we weer naar het Arts Festival geweest; waar nu eindelijk iets te beleven was. Live muziek met dikke rappers. Nog langs de haven gelopen en bootjes gekeken (45 m is niet bijzonder hier). We gaan zo onze tassen inpakken, maar eerst een lekker afscheidsmaal koken: wraps en we hebben champagne! Op een goed afscheid, een geweldige reis en een prachtig nieuw avontuur in Azië!!