Time flies when you're having fun

De busrit van Cambodja naar Bangkok is er een om nooit meer te vergeten! We werden midden in de nacht opgehaald door een overvolle minibus met een dronken bijrijder, het is tenslotte Nieuwjaar hier. Deze bracht ons naar een nachtbus, die zo vol zat dat niet iedereen mee kon. Het waren helaas gewone stoelen, dus echt slapen zat er niet in... De bus reed niet verder dan de grens.. We moesten om 6 uur 's ochtends de bus uit en een uur wachten tot de grens open zou gaan. Eenmaal door de paspoortcontrole hebben we 1,5 uur staan wachten op verdere instructies.. Het was erg warm en we hadden geen idee hoe we in de stad zouden komen. Uiteindelijk in een volle minibus de laatste 5 uur gereden. We kwamen aan in het backpackers district van Bangkok en ook hier werd volop Nieuwjaar gevierd. Door middel van een watergevecht! We hebben snel een slaapplaats gezocht. Een kamertje van 6 m2 zonder airconditioning, maar met een ventilator, een hard bed en het lichtknopje bevond zich buiten de kamer. De badkamer moesten we delen met allemaal hippies. We hebben waterpistolen gekocht en al snel bevonden we ons midden in het feest. Naast water gebruiken ze ook talkpoeder om iedereen onder te smeren. We waren al snel heel erg vies..
De volgende dag met een minibus naar Pattaya, de Thaise kust. We weten ondertussen dat we de Aziatische reistijden moeten verdubbelen en er niet gek van moeten staan te kijken als we in 3 verschillende busjes hebben gezeten voordat ze ons in de goede stoppen. We hadden een heerlijk luxe resort geboekt om onze laatste dagen door te brengen. Een Sunset villa wel te verstaan. Pattaya is weer een hele andere stad dan de vele steden die we voorheen hebben gezien. Het is niet echt een geschikte plaats voor vrouwen en gezinnen. Laten we zeggen dat er hier veel vrouwen rondlopen met een opvallend lage stem en dat we veel Westerse oude mannen met jonge Thaise meiden zien. Ook hier werd het waterfestival volop gevierd, de 19e was pas de laatste dag! We hebben dus 4 dagen met natte kleren rondgelopen. De laatste dag van dit grote feest werd afgesloten met veel muziek, nog meer water en alcohol. We hebben ons goed vermaakt! Verder hebben we hier niet veel ondernomen, maar gewoon lekker gezwommen en van de zon genoten. En vooral de afgelopen weken laten bezinken. Het was echt heerlijk!
De 21e zijn we terug naar Bangkok gegaan en hebben we in het hotel gechilled en de tas ingepakt voor de grote dag van vertrek. Vandaag hebben we onze laatste excursie gedaan. We zijn naar de Bridge over the river Kwai geweest en daar met de trein over heen gereden. 's Middags werd geniaal afgesloten met een bezoek aan de Tiger Temple! De tijgers worden hier van jongs af aan met de hand opgevoed door monniken en zijn dus heel erg tam. We konden foto's met ze maken. Wat een belevenis! Ook hebben we daar veel andere dieren gezien, zoals zwijnen en waterbuffels. En niet te vergeten, een bijzonder rare geit.... De foto's zijn te bewonderen in de albums Bangkok, Pattaya en Kanchanaburi.

ps: Dit is het laatste verhaal dat we schrijven in het buitenland. We zullen in NL nog een verhaal schrijven waarin we terugblikken op deze geweldige ervaring! Wat is de tijd toch onwijs snel gegaan.. We zijn helemaal kapot van de lange excursiedag en hebben nog niet het gevoel dat we over 6 uur in het vliegtuig zitten... En beginnen aan onze 17 uur durende vliegreis.. Hopend op een goede nachtrust in het vliegtuig en een goede reis. Bedankt voor jullie trouwe bezoekjes en de leuke reacties!! Het heeft er mede voor gezorgd dat we een geweldige tijd hebben gehad!